Rederiet

Som ni kanske förstått så har vi alltså börjat se Rederiet! Hur bra serie som helst! Jag följde den inte när det gick, såg bara nått avsnitt då och då. Men det är så kul att kolla på gamla serier. Hur dåliga som helst egentligen!

Rederiet är den längsta dramaserien i svensk tv-historia. Totalt 318 avsnitt visades i SVT1 under åren 1992-2002. Den sågs av flera miljoner svenskar och därför valde man att göra tjugo säsonger. Sammanlagt har det skrivits 30 000 manussidor till Rederiet, vilket är svenskt rekord. Det fartyg (M/S Freja) som syns i vinjetten var det numera förlista fartyget M/S Birka Princess, i ommålad skepnad. De scener som spelades in ombord, bland annat från bryggan, däck, maskin och bildäck, var i början inspelat ombord på Rederi AB Slites M/S Athena och M/S Kalypso.





Kommentarer
Skrivit av: Tess

jag älskar ju rederiet. har ni alla säsonger?

2008-12-06 @ 09:24:43
URL: http://tessalorten.blogg.se/
Skrivit av: Sara

Haha ja, jag ska göra det.. Vi sov ändå till 09, detär lyx för mig :)

2008-12-06 @ 10:11:08
URL: http://dolphin.blogg.se/









Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu