Inskolning

Tiden vill inte riktigt räcka till för mig. Tycker att vi kan lägga på några extra timmar varje dag ;)

Det händer så sjukt mycket nu. Har miljoner sakar som ska planeras och utföras.

Idag ringde placeringsassistenten och sa att dom fått ett återbud på ett barn som skulle börja på dagis på Böleäng. Och frågade om Wilhelm var intresserad. Och ja, självklart är vi det! Fick höra när jag ställde honom på plats att det säkerligen skulle dröja lääääänge innan han skulle få ett erbjudande. Men ja, istället så börjar han på sitt nya dagis IMORGON! Snacka om snabba ryck!

Wilhelm var så gullig idag när jag så gott som jag bara kunde, skulle förklara för honom att han skulle få börja på ett nytt dagis imorgon. Med nya fröknar och nya kompisar. Han sa inte så mycket, sen frågade han försiktigt "Mamma... Finns det leksaker där?" Sött eller vad?! Självklart svarade jag. Säkert massor! Sen frågade han om det fanns bilar, en trakror. Fler traktorer. Osv...

Imorgon blir stortjejen min 4 månader! Var på Tummen studien idag och hon är 60 cm lång och väger nu 5380 gram! Inte störst, men sötast!
Vi väntar dock med smakportioner. Hon visar noll intresse, och så vill jag gärna att hon äter lite lite bättre ersättning innan jag introducerar något nytt för henne. Får se hur länge vi kan hålla oss. Det är ju så roligt att ge dom annat än ersättning för första gången!

Ikväll har jag pysslat på med dopinbjudningarna. Dom är nästan klar nu. Imorgon kväll ska dom bli helt färdiga och skickas ut! Spännande! Lokalen för fikat är också bokat nu. Tyvärr kunde vi inte vara i lokalen inne i kyrkan, för självklart ska dom byta golven där inne just då!

Nä, ska paketera lite tradera paket som ska skickas imorgon, sen måste jag sova så jag orkar med inskolningen imorgon!

Kommentarer
Skrivit av: En Liten Emma och hennes Lilla A

Grattis till Elina på 4 månaders dagen! :)

2010-08-11 @ 07:38:37
URL: http://enlitenemmas.blogg.se/
Skrivit av: Edvinsmamma - Nu också mamma till lill Tore ♥

Hihi, ja det är ju viktigt att det finns leksaker på det nya dagiset...för kompisar får man ju ändå ;)



Sv. Det är så svårt att mäta själv, vilket man får göra nu när bvc har semesterstängt. Men jag försökte mäta idag med hjälp av Edvin och han är någonstans mellan 59-60 cm... :)



Kram

2010-08-11 @ 20:12:25
URL: http://www.edvinsmamma.wordpress.com
Skrivit av: Julia

Han brukar vakna vid 7-7.30 vanligast. Helt ok tid det med :)

Hoppas inskolningen går bra imorgon!

2010-08-11 @ 21:13:09
URL: http://prinsharry.blogspot.com
Skrivit av: malin

2010-08-13 @ 21:02:05
URL: http://ww.
Skrivit av: malin

hoppas ni trivs på nya dagis:)

hihi lillebror väger nästan 2 kg mer o är 1 månad yngre:)

2010-08-13 @ 21:03:04
URL: http://nyasmalin.blogg.se/
Skrivit av: Julia

Han sover en tur på förmiddagen typ 9.30-10.30 sen en sväng på eftermiddagen 14.30-15. Brukar inte vara någon lång sovstund på eftermiddan.

2010-08-13 @ 21:17:53
URL: http://prinsharry.blogspot.com
Skrivit av: Tova

Åhh, visst går tiden otroligt fort? :) känns som det var igår min Elliot var 4 månader, och nu är han snart 7 hihi.



Vi väntade ju ända till 6 månader innan vi började med smakportioner, det blev liksom aldrig av förrän då haha, och jag tyckte det kändes onödigt att stressa ;)

kram

2010-08-14 @ 19:06:10
URL: http://trasslet.se









Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu