Stöd i hemmet

Stressig dag har det varit. Eller är, dagen är ju inte slut riktigt ännu.
Vaknade på morgonen och tittade på sessan som tydligen nysit ut sonden under natten. Stress och panik då vi hade ett möte här hemma klockan halv elva.

Gav ersättning som inte dög som vanligt. Testade med välling första gången. Hon tog det!!! Iaf tre klunkar, sen flög det upp igen... Men hon fick klara sig ändå.

Efter mötet åkte vi upp på sjukhuset. Jag fick testa själv att sätta in sonden. På egen begäran. tycker sånt är spännande och samtidigt vore det ju bra om jag lärde mig så slipper man upp på sjukhuset stup i kvarten.
Fick dock en värdelös sköterska som tog över direkt det tog stopp. Elina är lite knepig att sätta sond på. Men ja, nästa gång hoppas jag på nån annan så jag får göra det helt själv.

Sen fick vi veta att det var en massa prover som skulle tas. Och det gick inte så himla bra. Dom fick sticka henne tre gånger innan det gick! Stackars sessan vart alldeles röd prickig på hela armen eftersom dom stasade henne så mycket! :(

Vi kom nyss hem och telefonen ringde. Stöd i hemmet sätts in from idag med 40 timmar i veckan till godo! Skönt. Och det blir min alldeles egna moster som tar på sig det jobbet! Betyder det att jag blir hennes chef? Vi har lite delade meningar om den saken ;)

Så nu kanske man hinner med allt och kanske kan få tillbaka sitt sociala liv ;)
Nä nu blir det en kopp kaffe och snackis med lyckan! :)

Kommentarer
Skrivit av: En pojkmammas vardag ♥

Så skönt att du får stöd i hemmet! Och av en person som du känner och litar på. Det tror jag är riktigt viktigt :)

Kramar

2010-12-01 @ 16:35:25
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Skrivit av: frida

Så jobbigt vi ska in med Nellie på fredag och ta nya prover hon är också svårstucken. Sist stack dom 7 gånger innan dom fick nåt blod. Jag hoppas vi slipper de igen de är så fruktansvärt när dom blir så hysteriska!



Skönt att din moster kan kliva in bättre med en person du känner så slipper de komma in en främling! Jag hoppas de avlastar dig och du kan få mer tid :)



Kramar

frida

2010-12-01 @ 18:32:44
URL: http://fridaskrypin.blogspot.com
Skrivit av: thowe

Åh va skönt med stöd! Ännu bättre att det är din moster som du känner och som du känner tillit för.

2010-12-01 @ 18:45:49
URL: http://thowe.blogg.se/
Skrivit av: sara

vad skönt med lite hjälp!

& att det är någon närstående. alvins faster är anställd som hans assistent & de känns så tryggt för oss att de är någon vi känner väl.

fast med tiden måste vi nog vänja oss vid tanken på en utomstående assistent. jag försöker förbereda mej sakta men säkert.

2010-12-01 @ 23:13:51
URL: http://laceup.blogg.se/
Skrivit av: Sofi

Vad skönt med lite hjälp hemma! Och tur att det är någon du känner och litar på. Då kan du känna dig trygg. Förstår det där med att du hoppas att huset säljs, det är inte billigt att ha ett hus som bara står och kostar pengar, skulle gärna vilja få mitt hus sålt också!



Stor kram med styrka!

2010-12-02 @ 07:37:54
URL: http://hugosvarld.blogg.se/
Skrivit av: Anna

Va skönt att du får stöd i hemmet och att du får hjälp av just din moster! :) Måste betyda mycket!

Stackars tjejen som måste bli stucken en massa :(

Ha det så bra!!

2010-12-02 @ 23:01:52









Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu