Lillan vill rymma

I fredags hade jag fruktansvärt ont i magen hela dagen. Jag tänkte dock inte så mycket på det förän fram mot kvällen. Då kunde jag inte gå rakt längre och allt utom att ligga raklång på rygg var smärtsam. Det kändes som att någon tung person satt på min mage så att allt innehåll trycktes neråt.

Efter tjat och hot från Sara så ringde jag in till förlossningen. Dom sa att jag skulle komma in med en gång. Jag frågade om det verkligen var så nödvändigt, men ja, det tyckte hon. Så det var bara att lyda order.
När jag kom in så gjordes en ctg kurva. Bebisen mådde bra och jag hade en jädrans massa sammandragningar (som alltid). Dom kollade tappen och den var förkortad, mjuk och framåt. Så dom la in mig. Trots att jag försökte göra allt för att få åka hem...

Dom sa iaf att jag förhoppningsvis skulle kunna åka hem igen på förmiddagen dagen efter. Pyttsan! Är kvar här än. Lillan vill verkligen inte vara kvar där inne. Har blivit stoppad med bricanyl 7 gånger nu. Nästa gång blir det förmodligen dropp. Det får man bara en gång. Sen finns inget mer att stoppa upp det med. Har även fått två cortisonsprutor som ska påskynda lillans lungor att mogna.

Igår gjordes ett ultraljud. Lillan vägde då 1235g mitt på medelkurvan! :D Kändes så skönt att hon vägde över kilot! Ifall hon skulle komma ut...
Och så kollade dom tappen och den var inge mer påverkad än när jag kom in i fredags. Så om allt skulle gå bra så får jag eventuellt åka hem idag. HOPPAS!!!

Var hur lugnt som helst i magen efter igår morse då dom stoppat med med 2 bricanylsprutor. Så jag har varit helt inställd på att få åka hem idag. Verkligen längtat. Så fick jag en liten blödning igår. Dock bara liet så det verkar inte vara någon fara med det. Och sen har jag haft ganska hårda sammandragningar sen 2 inatt! Men jag hoppas ändå att jag får åka hem.

Ja, en "liten" uppdatering" för er. Nu väntar jag på ronden som jag hoppas kommer med lite goda besked.

Kommentarer
Skrivit av: Carro

Herregud!!! Hon vill ut!!! Tänker på er! Kram

2010-02-09 @ 10:50:34
URL: http://caroliinebengtsson.blogg.se/
Skrivit av: Tess

håller tummarna att ni får åka hem!

2010-02-09 @ 13:04:30
URL: http://tessalorten.blogg.se/
Skrivit av: Therese

Gaaah, knip igen kvinna! Stoppa in något långt och tryck tillbaka :D

Håller tummarna att lillan fattar sitt första viktiga beslut, att stanna kvar!

2010-02-09 @ 13:15:36
URL: http://frokenthea.wordpress.com
Skrivit av: Jenny

Men oj oj, håller tummar o tår för att bebban stannar ett tag till! Kramar till er :)

2010-02-09 @ 14:51:10
URL: http://jennyn.blogg.se/









Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu