Skylla på saker för att slippa

Wilhelm har ganska precis somnat. Han har inte varit på mitt lag idag. Bara en massa trots och bråk idag... Elina skrek också en hel del på dagen, men har tack och lov varit snäll sedan dess. Det behövdes verkligen idag då jag bara fått springa efter yrvädret som slängt saker och bara tjorvat!

Sen har han börjat med nått nytt nu sen några dagar tillbaka. Han skyller på saker för att slippa göra som jag säger. Tex om han ska komma och äta lunch. Nä då ställer han sig i sitt hörn och säger att han ska bajsa. Ja, självklart måste han ju få bajsa om han vill det. Sen när han börjar leka igen går jag fram till honom och säger att vi ska byta blöja. Nä då ska han bajsa mera. Till slut får jag med honom och ska byta blöja, då har han inte ens bajsat!!!

Sen kan han även skylla på att han måste snyta sig. Hela hela tiden! Speciellt när han ska sova. Nu har jag sagt att han bara får snyta sig 1 gång (självklart om det inte behövs mer). Kan man göra så? Annars måste jag snyta honom hela kvällen lång. Och det går ju inte. Och det är inte så att han är snorig heller. Helt snustorrt, är bara för att han inte vill sova!

Samtidigt är det mycket framsteg för honom nu. Han är jätte duktig på att göra saker själv nu. Han klär på sig helt själv. Både blöja, kläder och skor! Min duktiga storpojke!

Nu väntar jag på att Elina ska vakna för sista målet. Borde bli när som helst. Fram till dess har jag lite fritid så jag ska ta och byta sängkläder! Vad gör ni på er fritid? ;)

Kommentarer
Skrivit av: Johanna

Evina är exakt likadan, innan hon ska sova, så ska hon bajsa, dricka m.m.. När hon sitter och äter ska hon byta sked/gaffel, sitta på en annan stol.. Och allt man säger nej till ska dom självklart göra ändå, är som att dom är döv ibland :P

2010-07-18 @ 20:44:35
Skrivit av: Edvinsmamma - Nybliven tvåbarnsmamma ♥

Trots är aldrig roligt...Edvin har kommit in i en liten 3-års trots nu och jag önskar att man kunde hoppa över den åldern ;)



På min fritid brukar jag tvätta kläder, dammsuga o diska ;) Hihi



Kramar

2010-07-18 @ 21:30:14
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Skrivit av: Tess

haha så jävla sjukt det där med bajsandet,Alfred gör precis samma sak. fast han gör det mest när han ska sova.fast oftast lyckas han klämma ut en liten korv oxå men jag är helt övertygad om att han gör det medvetet.Han kommer oxå med undanflykter för att slippa sova. typ dricka vatten osv.det värsta är att han skrattar åt mig sen när jag kommer med vatten.då tar han miniklunkar och skrattar och säger att det är roligt.haha dessa skitongar!

2010-07-18 @ 23:16:34
URL: http://tessalorten.blogg.se/
Skrivit av: malin

haha ja han såg det på typ 10 meter att det var ett stenavtryck:P

haha så gör lillan med, tokklämmer ut en liten klick bara för att ha nåt att skylla på:)

2010-07-19 @ 10:51:42
URL: http://nyasmalin.blogg.se/









Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu