En skyddsängel har flyttat in

Det är tyst här inne. Men det är helt enkelt för många tankar som snurrar och för mycket snor som rinner...

En sjukhusfri helg vart allt annat än sjukhusfri. Både igår och i lördags nös Elina upp sonden. Så det var bara att åka in och få den insatt igen...

Annars har vi inte gjort nått speciellt i helgen. Myst här hemma. Skönt det.

Idag har jag en del att fixa. Har lite samtal som måste ringas. Vart inte mycket av det förra veckan, då jag inte hade någon röst. Så det är dagens uppdrag. Sen måste jag åka iväg till Teg och skriva ut ett papper. Ibland suger det att man inte har någon skrivare. Det är inte ofta jag skriver ut saker så det känns inte värt att köpa en. Men varje gång man måste skriva ut något, så måste man iväg. Bara för det. Känns lite dumt. Men men...

Ni undrar säkert hur det gick hos neurologen. Orkar inte skriva så mycket om det, annat än att det skrivits lite remisser och nya prover ska tas. Eventuellt måste vi även ner till Drottning Silvias och göra en muskelbiopsi. Beroende på hur dom nya proverna ser ut.

Igår på sjukhuset fick jag nästan tårar i ögonen. En tio (?) årig pojke kommer fram och ger mig en skyddsängel åt min bebis. Mamman hade virkat den! Tänk att det finns sånna människor? Goda människor. Det är verkligen rörande.

Näpp. Tanka på mobilen så jag kan börja mitt ringande. Först på listan är patientombudsmannen på sjukhuset. Orkar inte gå in på varför. För det är en tok lång historia. Kan bara säga att det är sjukt hur sjukvården ser ut idag, och att tydligen kan vem som helst få bli läkare!

Ha en fin dag!

Kommentarer
Skrivit av: eriika

åh va gulligt av lillpojken! och mamman. underbart!



tack :)

2010-11-15 @ 11:38:49
URL: http://headtrips.blogg.se/
Skrivit av: Tess

men gud, jag blir helt tårögd av att läsa. så himla fint gjort!

2010-11-15 @ 19:00:06
URL: http://tessalorten.blogg.se/
Skrivit av: Anna

Tråkigt att ni inte fick en hel hemmahelg..

Men åh så fint med skyddsängeln!!

Så jobbigt för er med alla prover och väntan på alla svar,hoppas ni snart får ett riktigt svar.

Usch då,lät ju inge roligt..man borde aldrig behöva känna att en läkare inte borde få vara det, då är något verkligen fel! :(



Och tack ska du ha, kändes riktigt bra med provet! Man blir glad :)

2010-11-15 @ 21:06:04









Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu