Innehållsrik dag

Läkarbesök idag. Men läkaren hade åkt hem med magsjuka. Men fick iaf träffa dietisten och sjukgymnasten. Fick livsmedelsanvisning på sondnäringen. Och hjälp säger jag bara. När jag kom på apoteket så kom hon med en vagn full med sondnäring! Känns ju verkligen som att dom tror på att Elina ska börja äta bra snart? Det var dessutom 3 uttag till på receptet.

Sjukgymnasten träffade vi ju i tisdags. Och nu hade hon räknat ihop poängen hon fått och jämfört med deras tabeller. Och som väntat så låg Elina lite under. Men det är ju inte så konstigt! Och det är ingenting som jag hetsar upp mig av. Återbesök om en månad iaf. Nu blir det hårdträning ;)

Eftermiddagen spenderades med enbart Wilhelm! Vi hade jätte mysigt! Jag var jätte smart (?) och tänkte att vi skulle baka chokladbollar. Det var ju smart.... Med tanke på att Wilhelm hatar att bli kladdig! Han ville verkligen inte baka och fick nästan panik....... Tills han kom på att man kunde ju smaka ;) Då var han ganska nöjd. Även om han satt och tuggade och tjatade om att gå och tvätta sig. Det var smet över hela köket.

Efter baket så klädde vi på oss och gick ut en sväng. Det finns en liten minimal lekplats just utanför huset. Och han hade verkligen super kul! Hittade en massa is som var roligt att stampa i! Jag själv hade fått för mig att försöka fånga pojken på kort, men det är ju lättare sagt än gjort. Sprang efter honom som en dåre och knäppte. Tog säkert över 100 bilder. Och garanterat vart 90 av dom bilderna på nått helt annat än min snygga son!

Elina har sedan några dagar börjat med något nytt. Jätte roligt. Hon skriker en halvtimme-timme innan hon somnar. Det är samma visa varje kväll! Trodde först att det var för att hon var övertrött. Har ju varit mycket sjukhusbesök på slutet och det tär. Men det var ändå samma sak ikväll! Vet inte riktigt vad det är frågan om.

Men att hon lärt sig säga Mamma för några dagar sedan gör ju att allt känns lite lättare ;) Även om hon föredrar att dra upp mitt namn när hon känner ilska eller frustration. Men det kommer då och då även när hon är på gott humör!

Imorgon ska vi på Vuxen-Barn. Nån sorts föräldragrupp med barn i Elinas ålder som bor på Böleäng, Röbäck eller Yttersjö. Roligt att se vad som händer. Det startade egentligen för några veckor sedan, så vi har ju missat några träffar redan. Men kvinnan som håller i detta ringde och frågade hur det gick för oss och ville att vi skulle komma imorgon om vi hade tid och ork. Och det vill vi ju. Kul.

Måste komma ihåg att ringa och klaga till kvartersvärden imorgon. Klagade redan för nån månad sedan på att det var så satans kallt här inne. Jag måste sova med två täcken!! Han kom hit och kollade hur varmt (kallt) det var i lägenheten. Mitt på ljusa dan fick han det till 21,3 grader. Och om det blir under 21 så slås elementerna igång. Pyttsan tänkte jag. Och har nu köpt mig en innetermometer. Och ja, det är 18 grader här inne, och inte har elementen gått igång! Så ni förstår om jag svettas!!! Nä fy!

Nu ska jag hoppa in i duschen och sen lägga mig i sängen och se på Gossip Girl!


Kommentarer
Skrivit av: Linn

Ne någon jätte panik är det absolut inte, de finns så mycke annat som är viktigare :) om några månader är det väll lite mer angeläget :)

2010-10-21 @ 21:47:41
URL: http://linnrooos.blogg.se/
Skrivit av: Johanna

kul hon lärt sig mamma. smart drag med chockladbullar, hihi, tur han iaf blev lite nöjd :)

2010-10-21 @ 21:56:42
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Skrivit av: Sofi

Men vad roligt att hon har börjat säga mamma! Här är det mest bara bababababa som sägs! Men jag väntar med spänning på att mamma ska komma :)

2010-10-22 @ 07:14:58
URL: http://hugosvarld.blogg.se/
Skrivit av: Linda

Ja, det ska bli kul! Vi är ju inte allt för ofta på ikea och jag älskar ju ikea! Så det ska bli roligt! Synd bara att barnrummet inte är klart så jag får inte inreda än :/

2010-10-22 @ 13:15:16
URL: http://leonochmamma.bloggplatsen.se









Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu