Mig mig mig

Idag var vi som sagt på Vuxen-Barn träff. Helt okej faktiskt. Elina älskade babysången iaf! Och hon tyckte det var roligt med dom andra bebisarna.
Tror vi va 7-8 st där. Och barnen var 6-8 mån. Så det var roligt att dom alla var i samma ålder.

Nu är jag och Elina solo i helgen. Känns väl si sådär. Kommer sakna ihjäl mig efter min lilla kille. Men samtidigt är det skönt att få ge Elina all min uppmärksamhet och försöka hinna göra sånt som inte går när man är själv med två småttingar!

Nu ska jag ta och ringa en massa viktiga samtal. Sen ska jag försöka hinna rensa klädkammaren. Sen ska jag åka och köpa färg till byrån som ännu inte fått sin makeover. Ikväll vet jag inte vad som händer. Får se om man kanske åker till en vän och hälsar på ett tag. Annars är vi bara hemma och myser.

Imorgon är det barnloppis. Så Elina får åka till mormor en sväng. Är omöjligt att ha med sig en barnvagn dit! Och bärselen vägrar hon. Sen är det smockat med folk så ja... Enklast att åka dit solo.
På kvällen ska jag ta egentid för första gången på väldigt länge! Kanske inte tidsmässigt, men med tanke på allt som var och är runt Elina och så... Ja, hur som helst.

Kvällen kommer att spenderas hemma hos min älskade moster. Hon har bjudit dit några vänner. Vi ska dricka lite vin och spela spel. Riktigt mysigt. Och det ska bli så fruktansvärt skönt att få sova en hel natt utan att vakna av det förbannade larmet hela tiden! Är jätte jobbigt med det. Hade varit en annan sak om Elina hade vaknat på natten och velat ha mat. Men nä. Ställa klockan, kliva upp och göra ersättning, sen väcka henne och mata. Det är banne mig inte kul! Varken för mig eller Elina. Hon vill gärna sova vidare hela natten. Men ja, det är ju som det är i nuläget. Och hon måste få i sig mer och vända i vikt. Och självklart gör man det som är bäst för sitt barn. Så är det i alla lägen.

Men det ska iaf bli skönt att ta en kväll och natt och slippa tänka på alla mattider. Matmängder och allt sånt. Hoppas bara att jag kan slappna av och känna lugnet. Det är ju inte heller speciellt lätt. Men ja, där kommer vinet in. Och förhoppningsvis har vi så trevligt att jag helt enkelt glömmer bort oron.

Nä nu har kvartersvärden slut på lunchen, så nu ska här ringas!
Hoppas ni får en super trevlig helg!

Kommentarer
Skrivit av: Linn

Ja ja ska försöka bli bättre på att ta kort, är värdelös på de, glömmer som bort kameran hela tiden ;p

va skönt att ha en vinkväll, dom kvällarna uppskattas :) tror jag också ska ta en nån kväll framöver va nästan ett år sen sist :)

2010-10-22 @ 13:34:46
URL: http://linnrooos.blogg.se/
Skrivit av: Tess

Barnloppis på lördag blir det ja =) då kanske vi ses där!brukar dock vara folk till förbannelsen. På söndag ska jag och min kompis Ida stå och sälja.måste bli av med lite skit här hemma, köper på mig så jävla mycket!

2010-10-22 @ 13:54:55
URL: http://tessalorten.blogg.se/
Skrivit av: Johanna

Låter som du kommer få en bra helg! =)

2010-10-22 @ 15:41:28
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Skrivit av: Anna

Hoppas du får en jättebra helg! Försök att inte oroa dig utan unna dig en kväll och natt för dig själv :)

2010-10-22 @ 22:07:17









Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu