Försämring

Fick åka in på akuten igår morse. Wilhelm har blivit sämre dom sista dagarna. Och igår vaknade han halv fem och va helt hysterisk! Lät som att någon stuckigt kniven i honom... Stackarn. Ringde till sjukvårdsrådgivningen och hon sa att det lät som att han hade ont och att vi skulle åka in genast.

Sagt och gjort...
Men det är som vanligt. Dom säger att han inte ser ut att må speciellt bra. Lyssnar på hjärta och lungor. Kollar i öronen. Sedan ber dom om ett urinprov och skickar hem oss....
Läkaren sa att Wilhelm är ett mysterium.

Hur som helst så fick jag idag ett hett tips från Sara! (hon är underbar!!) Att Wilhelm kanske fått en minde vanlig biverkning av Alvedon! 3 av dom stämmer in på Wilhelm: Nässelutslag, svullnad i ansikte och hudutslag.

Och eftersom han inte fick någon alvedon ikväll så ringde jag sjukvårdsrådgivningen ikväll. Tänkte höra om dom trodde att det kunde vara så att han inte tål alvedon, och då vill jag ju inte ge honom det om han vaknar inatt och har ont...
Och jag fick berätta allt om Wilhelms "sjukdomar" och hur han mådde och så. Och hon tyckte att vi skulle ringa Barnmottagningen imorgonbitti så fort dom öppnar och be om att få komma in.

Och att dom verkligen ska kolla upp honom! Och kanske till och med lägga in honom...
Och så fick jag ett jätte bra tips av henne. Att jag skulle skriva ner allt om Wilhelms besvär och så. Så får läkarna det svart på vitt. Är ju så lätt att man inte berättar allt. Är ju rätt så mycket nu...
Så det ska jag ta och göra snart.

Sedan sa hon också att det är ju egentligen en familjesjukdom. Det drabbar ju hela familjen att han mår dålig. Att man inte får några svar och så... Och ja, min vilopuls ligger på över 100!

Nä, nu ska jag gå in på bloggkoll... Om jag vågar efter att inte ha varit inne på två dagar!
Nä, natti natt på er!

Kommentarer
Skrivit av: Tess

Näe nu måste Wille få bli frisk alltså. förstår att det är grymt tärande. var jättekul att träffa dej,vi borde ändå styra upp lite fika någon gång.var ju jättelänge sen nu!iaf som jag var med.

2009-05-25 @ 06:10:38
URL: http://tessalorten.blogg.se/
Skrivit av: tess

men bubbas då! :( tycker så synd om er, måste vara frustrerande att inte veta vad som är fel. hoppas verkligen att läkarna EN GÅNG FÖR ALLA kollar upp honom på riktigt. både han och ni förtjänar att må bra.

2009-05-25 @ 08:54:23
URL: http://tessibus.blogg.se/
Skrivit av: Angelica - fyrbarnsmamman

ja det kan säkert vara en miljon saker.



Tycker det där påminner rätt mycket om hur min lillebrorsa var som liten. Dom tror inte att det kan vara ngn typ av allergi han har med riktigt starka reaktioner?

2009-05-25 @ 14:00:33
URL: http://tvattlapp.blogg.se/
Skrivit av: tess

ja det tycker jag verkligen=) hoppas han blir frisk snart!

2009-05-25 @ 19:23:54
URL: http://tessalorten.blogg.se/
Skrivit av: Elin (Edvinsmamma)

Stackars lille Wilhelm!

Hoppas att dom kollar upp han ordntligt på barn...för det räcker ju inte bara med att kolla lite snabbt och säga att han inte ser ut att må bra...för det är ju därför han är där!



Hoppas att han kryar på sig snart!

Kram

2009-05-25 @ 19:28:54
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/
Skrivit av: Jenny

Stackars lilleman! Hoppas de kollar upp honom ordentligt, jobbigt att veta att de har ont :(



Sov gott o dröm sött, hoppas ni ändå får en fin dag i morgon, kramisar

2009-05-25 @ 23:25:43
URL: http://jennyn.blogg.se/
Skrivit av: Johanna

Hoppas ni får rätt med han sjukdom snart... måste kännas hopplöst och inte veta vad de är

2009-05-26 @ 15:15:47
URL: http://misseverything.blogg.se/









Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu