Fantastiska grannar

Vi hade just kommit hem från dagis och Wille skrek hysteriskt i ren tjurighet.
Efter 4 minuter plingar det på dörren. Jag sitter på toa vid det tillfället, och när jag öppnat dörren är det tomt.
Wille fortstätter att skrika. Trots att jag försökt med allt. Han till och med nekade kaka!

Efter ytterligare 1 min plingar det på igen. Där står en granne och hon har en annan granne nån meter bakom sig.

Grannen: Ditt barn skriker...
Jag:
Grannen: Tänkte kolla så det inte har hänt något.
Jag: Det är ingenting som har hänt.
Grannen: Du kanske ska trösta honom.
Jag: Smäller igen dörren!


Kvinnan har uppenbarligen inga barn själv. Och jag hade ingen lust att stå och berätta för henne att små barn skriker ibland och att det går över efter ett tag.
Men man blir jävligt förbannad! Funderar på om jag måste ringa kvartersvärden eller nått snart.

Kommentarer
Skrivit av: thowe

Vilka idioter!!

Usch, blir så arg när jag läser sånt..

2010-04-08 @ 20:29:09
URL: http://thowe.blogg.se/
Skrivit av: Kristina

Härligt...Vilka härliga människor! Precis vad du behövde höra. Tur att de talade om för dig att du skulle TRÖSTA honom! Annars hade du inte alls vetat hur du skulle göra... ironi

Förstår att du smällde igen dörren! Vilket folk...

2010-04-08 @ 21:46:26
URL: http://omfamiljen.blogspot.com/
Skrivit av: angelica - fyrbarnsmamma

ja men samtidigt ska du vara glad att de visar att de bryr sig. Har varit så många fall på slutet med misshandlade barn osv där inga grannar reagerar.



Så att fråga om allt är som det ska är inget fel tycker jag :)

2010-04-09 @ 05:33:37
URL: http://tvattlapp.blogg.se/









Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu