Dagens projekt

Just det. Tror ni att det blev nån BB bild tagen? Nä, Wilhelm var så myggbiten att han såg misshandlad ut... Stackarn. Inte lätt att vara i Finland. Men nu är dom nästan borta :)

Idag har Wilhelm haft en dålig dag. Vet inte vad det var med honom. Har bara varit en massa skrik och gnäll. Men det är klart att dom också kan ha en dålig dag emellanåt. Hoppas han är på bättre humör imorgon.

Dagens projekt blev att klippa Wilhelms hår. Inte det lättaste i världen kan jag lova er! Han hatar att bli klippt. Skriker som en stucken gris gör han. Tänkte att jag skulle använda trimmern. I tankarna var det en bra idé. Tänkte att han kanske skulle gilla det bättre, och att det skulle gå fortare. Men ja... Han har ju sjukt mycket hår....

Knappt halvvägs så dog batteriet. Så då fick man ladda och sen köra en snabbvända, ladda, köra... Tillslut vart klockan mycket och då tog jag fram saxen. Fick hålla fast och skynda mig att klippa det som var kvar. Vid öronen och i nacken. Snett och fult och ojämnt. Men men, han får väl gå så. Så länge det inte är super långt så det stör honom så får vi vara nöjda och glada.

Imorgon har han sista dagen på dagis innan sommarlov. Blir fullt upp för mig, men ska bli så himla mysigt att bara njuta av sommaren tillsammans!

Har försökt ta reda på idag, om det går att studera på halvtid och vara föräldraledig på halvtid. Men inte vart jag klokare av att läsa på csn s hemsida och försäkringskassan. Har iaf kommit in, och ansökte därför om studiemedel för halvtid. Men måste nog ringa och kolla upp det imorgon. Vore ju inte så kul om man måste betala tillbaka en massa....

Nä dags att ge lillasyster lite mat i magen!

Kommentarer
Skrivit av: Tess

Julius är mitt hopp,Alfred har aldrig varit speciellt intresserad av mat och det är så tråkit att ständigt behöva truga. Tänk om ungen bara kunde öppna munnen och vilja ha mer. man kan ju alltid hoppas iaf=)

2010-06-23 @ 21:29:41
URL: http://tessalorten.blogg.se/
Skrivit av: janna

lilla gumman, nu var det inte jag som hade "tappat bort" kortet, utan det låg i patriks jacka. hahah! men som alltid får jag ta det, eftersom jag är så slaaarvig! hmm..

2010-06-23 @ 21:39:00
URL: http://jannabus.blogg.se/
Skrivit av: Lina

Jag läste på distans med studiemedel heltid och var samtidigt mammaledig och tog ut heltid, och det gick bra. :)

2010-06-23 @ 21:57:28
Skrivit av: En Liten Emma och hennes Lilla A

Jag vill se en bild på Willes hår! :)

2010-06-23 @ 22:05:58
URL: http://enlitenemmas.blogg.se/









Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu