Karusellen

Idag har det varit en tuff dag för både mamman och dottern.
Vi va på ett möte på förmiddagen och jag tänkte att vi skulle ta en sväng på stan för lite shopping inför hösten. En mysig dag med dotter.
Men under mötet så ringer dom från barnmottagningen och ber oss komma in så fort som möjligt. Så efter mötet susade vi dit. Elina va trött som bara den redan innan vi for iväg på mötet. Hon brukar gå och sova redan vid nio på morgonen. Och först skulle hon då äta lunch när vi kom till sjukhuset. Sagt och gjort. Sen invänta läkarundersökning. Så ingen ide att sova då. Sen va det dessutom Elinas PAL och läkaren Elina träffade sist.
Sen var det dags för provtagning för stackarn. Trött som en galning och less på att dom klämt på henne. Och sen skulle dom göra iordning en massa provrör och annat som vi skulle få med oss hem. Och till slut fick hon ta proverna! Hungrig igen, så jag gav henne banan. Men stackarn var alldeles för trött. Hon pulade in jätte mycket i munnen samtidig som hon skrek och grinade, så hon satte allt i halsen så jag fick gräva ut banan ur halsen på henne!
Så fort jag satte henne i bilstolen så däckade stackarn! Sen sov hon inte mer än en halvtimme när vi kommit hem, så det var inte en nöjd tjej jag hade här hemma ikväll! Dessutom vaknade hon nyss och va lite snorig. Hoppas det inte är nån förkylning på gång...
Hu som helst. Elina har alltså haft magproblem på slutet. Hon bajsar och bajar och bajsar. Bajsar slem. Dessutom har hon fått en knöl mitt på magen. Så ultraljud är nu bokat. En massa prover för att kolla bla tarminflammationer, levervärden och infektioner. Så skulle hon eventuellt få träffa en magdoktor som hon så fint uttryckte sig.
Fick lite ångest idag då det har varit så lungt för henne i sommar. Och idag kändes det verkligen som att hela karusellen va igång igen. Redan en massa jobbiga undersökningar som är inbokade. Och det blir bara mer och mer.
Nu sitter jag med ett glas vitt och försöker varva ner. Men som vanligt så är jag inte sån som person. När det blir mycket för mig så vill jag göra en massa saker. Laga mat, städa, rensa mm. Allt annat än att ta det lugnt med andra ord!
Nä jag ska nog ta och ringa en vän och snacka lite skit istället! :)


Kommentarer
Skrivit av: Anna

Jag har tänk på er en massa i sommar. Hur gick det för er på DSBSH? (osäker på förkortningen). Har de kommit nån vart?

Ja, nu drar vårdkarusellen igång igen, jag är tacksam för de lugna sommaruppehållet, fick säker 5 veckors "ledighet".

Jag fortsätter i alla fall att följa er!

Sköt om er, kram Anna

2011-08-26 @ 22:05:53
URL: http://[email protected]









Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu