Jävligt dålig dag

Det har jag idag. Ingenting går som det ska och jag är less. Var på vårdcentralen idag. Och som tur var, inge Scharlakansfeber. Läkaren anade också det. Och prickarna i munnen var blåsor. Men det var "bara" ett virus. Rejält svullen i halsen är han också stackarn! Nu är hela han prickig.

Men förhoppningsvis går det över snart. Ingen feber nu heller. Han är bara lite hängig och gnällig. Och det funkar inte alls med läggningarna nu sen han blev sjuk. Han ska sova i min säng, men där busar han bara och tycker det är roligt att bygga koja, sparka mamma och hoppa i sängen. Och lägger jag honom i sin säng så går han upp hela tiden. Så nu har mina barn bytt säng med varandra. Jag sänkte späjsängen till Wilhelm och Elina får sova i hans växasäng så länge...

Får se hur han sover om nätterna. Kanske får han ha kvar spjälisen ett tag. Är ju bara skönt för mig, då vet jag vart jag har honom någonstans. Får se hur länge man vågar ha Elina i växasängen. Den ungen är som en annan cirkusartist. Hon slänger upp underkroppen så hela hon nästan flyger. Börjar bli nervös över att ha henne i vagnen...

Önskar att jag kunde ta en hel helg för mig själv! Skulle jag verkligen behöva. Sova, fixa upp lägenheten som aldrig blir klar. Och ja, bara känna lite lugn! Elina har börjat vakna på natten nu igen också. Så man får inte direkt den sömn man behöver...

Oj vad jag klagar! Men som sagt. Det är min dag det. Och sen så öser regnet ner också... Nä ska lägga mig på soffan och bli stört av Elina som leker i gymmet och lever rövare!

Kommentarer
Skrivit av: Tess

Julis gör oxå så med underkroppen,kastar upp benen och så smack ner i madrassen. ja jag har verkligen fyndat dom senaste gångerna men då är jag ganska loppisbiten oxå så jag är van att rota bland grejerna haha.Tycker gott att Sami kan ta barnen en hel dag så att du får vara ensam och bara ta hand om dig själv och vila. fast vila gör man ju aldrig för det är ju alltid tusen andra grejer som man måste göra som man aldrig hinner med två ungar kring benen.

2010-08-23 @ 14:22:38
URL: http://tessalorten.blogg.se/
Skrivit av: Sofi

Nä han tycker verkligen inte om gröten! Men han sväljer ändå ner det... Men tänkte jag skulle prova nån dag till, det kan ju vara lite svårt att vänja sig vid konsistensen! Vatten är ingen hit, men vi satt med honom igår och fick honom i allafall att vilja ta flaskan. Hugo han dricker fortfarande inte vatten om han själv får välja!



Jag är inte ute efter något speciellt egentligen, bara några byxor och tröjor. Skulle ju vara jätte snällt om du kunde kolla :-)



Hoppas att din dag blir lite bättre så här mot kvällen! Förstår precis det där med att vilja sova och vila upp sig lite!

2010-08-23 @ 15:57:18
URL: http://hugosvarld.blogg.se/
Skrivit av: Angelica fyrbarnsmamman

krya på er och hoppas du får tillbaka din sömn snart. Här hemma hos oss så vaknar faktiskt Tyr fortfarande en till två gånger per natt och ja han fyller ju strax 2 år :S

2010-08-23 @ 19:28:11
URL: http://www.tvattlapp.blogspot.com/









Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu