Uppdaterar om läget......

Ja, det har inte funnits tid eller ork till att blogga!
Wilhelm har fortfarande kvar virusinfektionen. Konstant feber i snart två veckor! Inte kul kan jag lova! Han blir hyperaktiv av febern. Ringde sjukvårdsrådgivningen igår och frågade om det verkligen skulle vara så här. Och det tyckte hon inte, utan att vi skulle åka in med honom direkt.
 
Väl inne fick vi träffa den sämsta läkaren jag någonsin mött! Hennes undersökning av Wilhelm bestod av att lyssna lite snabbt på hjärta och lungor. Sedan ifrågasatte hon om han verkligen hade feber.
För på sjukhuset tar dom gärna tempen i öronen. Och jag HATAR örontermometrar. Dom funkar inte!!!!!!!!!
Tydligen så måste spetsen tryckas mot trumhinnan för att man ska få rätt temp på barnet.

Hur som haver så visade deras jävla örontermometer 37,1. Då sa jag att det inte alls stämde, eftersom jag tog tempen 10 minuter innan dess och då låg den på 37,9. Så då fick jag ta med Wilhelms termometer och ja, då hade han 37,9.
Men sedan när läkaren kom in så ville hon påstå att Wilhelms termometer var fel inställd. Så hon bad sköterskan kolla med deras rumptermometer. Och ja, den visade ju samma som Wilhelms. SÅ DET SÅ!

Sen frågade jag läkaren om det fanns nått man kunde göra för honom för att underlätta eller så. Då säger idioten: Ja men dom gånger han har feber, så kan du ju ge honom alvedon...
Hon verkar ju inte ha lyssnat alltså. Han har ju konstant feber!!!!
Men ja, hennes råd vart att jag skulle ge honom maxdos alvedon. Men det rådet tänker jag inte följa!

Sen så hade Wilhelm fått nå helt nya röda prickar igår som jag försökte visa läkaren. Men hon ville inte ens kolla!!!!
Och idag hade det blivit lite mer...
Sen när vi var på väg hem idag så tänkte jag att jag skulle göra en lite fuling.
Så jag svängde förbi vårdcentralen just innan dom stängde och frågade om dom hade någon som kunde snabbkolla på honom.

Vi fick då träffa en sjuksköterska. Och när jag drog av Wilhelm bodyn så hade det blivit hur mycket som helst!!!
Så vi fick träffa en läkare direkt. Han trodde att det kunde vara nässelutslag som man kan få efter en infektion. Men han va osäker och kallade på en annan läkare. Hon var helt säker på att det var femdagarssjukan (ett virus).

Hur som haver så är det samma behandling som gäller, antihistamin. Så det spelar ju ingen roll vad det är.
Men nu ikväll så har det spridit sig ännu mer. Han är till och med prickig under fötterna och på pillen!!!
Stackars lilla barn. Och kliar som aldrig förr gör det. Och sen 38,3 graders feber på det!

Nä, nu får det fan ta och vända!

Kommentarer
Skrivit av: Angelica - fyrbarnsmamman

usch vad jobbigt det låter. Hoppas han får krya på sig nu snart.



Ja jag hatar allt som har med myndigheter att göra det ser ju ut att få göra exakt hur dom vill, suck!!

2009-05-08 @ 22:05:52
URL: http://tvattlapp.blogg.se/
Skrivit av: Bodil

Åh, vad trist med en så kass läkare! Man kan ju bli vansinnig för mindre.



Hoppas att Wilhelm mår bättre snart, och att febern ger sig. Fint namn han har förressten, har en liten Vilhelm (13 månader) här hemma jag också. :)

2009-05-08 @ 22:40:48
URL: http://badhusgatan.blogg.se/
Skrivit av: thowe

Stackarn!!

Hoppas han blir bättre snart!!

2009-05-09 @ 08:02:54
URL: http://thowe.blogg.se/
Skrivit av: sandra

Hej! :-D Jisses alltså, man kan inte bli mer less på dom som är sådär dåliga som du förklarar! Dom snabbkollar lite på barnet å säger : ne allting e som de ska! Tur du står på dig å inte gre upp i första taget, man känner ju själv om de e nåt som inte e som de ska med sitt eget barn ju :) Och jag håller med dig, hur fan kan örontemrmometrarna va så jävla dyra?! Dom e ju sämst! Som du skriver, den visar aldrig nån feber även om dom har de!! Bedrövligt Tack, de va skönt å få en ny design! =D Jamen skojjaru eller cider å grillat e riktigt gött! :-) Hoppas wilhelm blir frisk snart för de e inge kul när dom har feber å e sjuka hela tiden :S Huvva så mycke mer slitsamt de blir =( Vi måste ses framöver då ja flyttar in till stan, så barnen får leka å vi får pratas :P hehe..Ha en härlig lördag nu! =D Kram

2009-05-09 @ 08:42:29
URL: http://sandycandy.blogg.se/









Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu