Vilken läkare ändå! WOW

Läkaren som Wilhelm träffade sist ringde idag. Han ville bara veta hur Wilhelm mådde och så... Tänk vilken läkare alltså! Jag vart helt paff måste jag säga.
Jag sa att det var som förut och att han fortfarande hade feber.
Han berättade att blodproverna på Wilhelm såg bra ut. Och sen att han skulle snacka med sin kollega som också undersökte Wilhelm sist.

Efter ett tag ringer han upp igen. Både han och kollegan tyckte att det var beklämmande att Wilhelm nu hade haft feber i 3 veckor. Så han hade ringt och pratat med allt möjligt folk. Barnläkare hit och dit. Och ingen kunde komma på vad som var fel. Men så hade han ringt till dom som har hand om Wilhelms urinodling. Även om det var för tidigt. Och dom sa att dom hade hittat nån bakterie. Men eftersom det var för tidigt så kunde dom inte säga vad för bakterie det var, eller hur mycket.

Så jag och Wilhelm fick skynda oss in på vårdcentralen för att lämna ett nytt urinprov och sedan hämta ut antibiotika. Det fungerar tydligen inte med kåvepenin mot bakterier i urinblåsan.
Och nytt urinprov vet jag egentligen inte varför vi skulle lämna. Men sist så fick dom inte så mycket... Kom endast några ynka droppar. Så det kanske var därför... Dom behövde väl mer att gå på...

Och läkaren skulle ringa upp oss igen på måndag och kolla så att det gått bra. Wilhelm ska tydligen bli betydligt bättre under helgen om medicinen fungerar! ÄNTLIGEN!!!!

Sami mötte upp oss på vårdcentralen också! Och han frågade läkaren om dom har haft barn tidigare som har  kommit in och haft feber konstant i tre veckor. Och ja, det hade hänt några gånger. Men dom barnen har i övrigt varit opåverkade. Inte märkts på dom att dom haft feber. Så han sa att det var solklart att det var något som var "fel" med Wilhelm....

Skönt att dom äntligen kunde komma på vad som var fel så att vi nu äntligen får ge honom rätt behandling så att han kan få bli frisk! Nu längtar jag tills allt det här är över!

Kommentarer
Skrivit av: Tess

Ja vi har verkligen haft tur som inte varit på akuten förrän nu.Och då var det ju ändå "bara" ett jack i huvudet. är så glad att Alfred ändå fått vara relativt frisk än så länge. peppar peppar

2009-05-15 @ 21:03:46
URL: http://tessalorten.blogg.se/
Skrivit av: thowe

åh vilken himla bra läkare!

Jag hoppas Wilhelm blir frisk nu!!!

2009-05-15 @ 21:12:03
URL: http://thowe.blogg.se/
Skrivit av: sandra

Jag har en fråga, hur får du lilla W att lämna ett urinprov ? :) De undrar jag :P Hoppas han får bli frisk snart å att ni får veta va de är som är problem/fel :( Lillstackarn! Ni gör det bra som kämpar på varje dag! :D Kraam från mej till lille dubbelW :P

2009-05-15 @ 21:21:25
URL: http://sandycandy.blogg.se/
Skrivit av: Tess

Det sjuka är att jag är den som varit mest sjuk sedan Alfred föddes.Mitt immunförsvar har ju aldrig varit bra men nu är det riktigt kasst. Alfred har mest åkt på "magsjuka" när vi är förkylda. Han brukar inte få feber speciellt ofta utan han kräks istället. Men nu har vi båda åkt på en riktig dunderförkylning och denna gång har han verkligen blivit snorig men sluppit kräkas.jag börjar jobba på måndag och Alfred går sin första riktiga dag på dagis så jag hoppas att vi mår bra tills dess. inte så kul att börja med att vara sjuk eller vabba. känns som att jobbet blir lite småless då!

2009-05-15 @ 21:46:04
URL: http://tessalorten.blogg.se/
Skrivit av: tess

ÅH ÄNTLIGEN!!

gud så skönt att det äntligen händer någonting. hoppas verkligen verkligen att han fort blir bättre nu, och att han får klara sig utan sjukdomar länge! :)

nu blir det sängen för mig och Loke. nattinatt :)

2009-05-15 @ 22:25:06
URL: http://tessibus.blogg.se/
Skrivit av: Sara

ÄNTLIGEN! Hoppas han blir frisk snart :)

2009-05-16 @ 11:13:46
URL: http://dolphin.blogg.se/









Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu