Svinkoppor och en massa hat!!

Självklart så har Wilhelm fått svinkoppor nu... Så nu ska han äta pencillin i en vecka. Och till råga på allt så har jag blivit jätte förkyld :( Kan inte andas faktiskt. Riktigt rolig vecka man har att se fram emot!

Oj vilket bittert inlägg... Lika bra att fortsätta i samma takt då.

Jag hatar Telia fortfarande! Blev ju lovad att få tillbaka två månaders avgifter som jag betalat då inga av deras tjänster har fungerat. Har jag sett kosen av det? Nä knappast. Och jag har ringt om det två gånger redan. Imorgon blir det nog en tredje.

Sen hatar jag Försäkringskassan just nu. Har ju varit sjukskriven länge och aldrig haft några problem med dom. Allt har flytit på bra och det har känts som att jag har varit den enda nöjda klienten. Men nä. Nu börjar bekymren! Dom ska inom 30 dagar betala ut tillfällig föräldrapenning om ens barn är sjuk. Och jag har inte fått några pengar än, och det har gått 40 dagar snart. Tycker att man borde få ränta på det faktiskt.
Sen så har jag inte fått nått svar angående min sjukskrivning heller. Bara ett papper om att dom ville ha kompletternade uppgifter. Och det har dom fått nu. Så jag hoppas man får ett svar snart. Annars står man väl nästa månad och får bara ut lön. Vore ju roligt...

Nä nu ska jag ta och hämta mer snytpapper och hata i ensamhet.
God kväll!

Kommentarer
Skrivit av: Angelica - fyrbarnsmamman

pencillin mot svinkoppor?



varför får han det pga hans medecinska bakgrund el för att det vägrar ge med sig?

2009-11-08 @ 19:54:02
URL: http://tvattlapp.blogg.se/
Skrivit av: Terese

Hejsan! Jag hittade hit via familjeliv där jag sökte på feber och hittade då ett inlägg du hade gjort. Din son hade visst haft feber i 5 veckor. Läste lite snabbt här på bloggen att ni fick gå på utredning. Hur har det gått? Hittade dom något speciellt och varför hade han feber så länge? Du hade skrivit något om mat och sömn också, åt/äter han dåligt och sov/sover dåligt?



Anledningen till att jag frågar är att jag har en son på 7 månader som nu har haft feber i två veckor. Ingen hög feber utan den ligger och pendlar mellan 37,6-38,3. Han är oftast väldigt glad och pigg, men blir fort trött tycker jag. Har flera svullna lymfkörtlar i nacken/bakhuvudet, blir lätt rosig om kinderna, vill helst inte äta utan man får truga en hel del (vanlig mat äter han inte alls. Gröt, välling och amning funkar någorlunda) Han är rosslig, speciellt när han äter. Sover otroligt dåligt på nätterna, vaknar och skriker varje timma oftast (den dåliga sömnen har pågått sedan han var 4 mån ungefär)Har varit riktigt förkyld nu 3 ggr i sitt liv, senast för snart 3 veckor sedan. När febern är runt 38,0-38,3 blir han ganska gnällig och vill bara vara i famnen. Oftast ligger tempen på 37,6-37,7 på morgonen och 37,8-38,0 på kvällen.



Var till vårdcentralen i onsdags där läkaren inte hittade något speciellt. Så länge allmäntillståndet är bra är det ingen fara med febern tyckte han. Men man blir ju så himla orolig att något ska vara fel. Man sitter och funderar och lägger ihop alla saker med den dåliga sömnen, lymfkörtlarna m.m och tycker att något fel borde det vara!



Oj det blev långt det här! Hoppas du har tid och lust att svara mig.



Tråkigt att din son fått svinkoppor och du förkyld krya på er!



//Terese

2009-11-08 @ 23:14:03
URL: http://terese.wordpress.com
Skrivit av: Sara

Men gumman.. :( Tror det är dags för en kaffedejt snart och hata världen tillsammans?

2009-11-09 @ 09:09:34
URL: http://dolphin.blogg.se/









Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu