Mammig

Här har vi njutit av sista veckan av sommarlov. För Wilhelm alltså. Imorgon går han tillbaka på dagis. Kommer kännas konstigt. Men det blir super kul för honom!
Måste komma ihåg också att tacka fröknarna för det söta vykortet han fick i sommar!

Imorgon blir det nog en sväng på stan om det inte regnar. Måste passa på då man bara har ett barn att se efter. Underlättar ju lite när man går på stan. Wilhelm är inte så jätte förtjust i att traska runt och titta på kläder. Förståeligt. Hoppas han ändrar uppfattning så småningom ;)

Nu är det bestämt iaf. Jag kommer att vara helt mammaledig med Elina. Inget pluggande än på ett tag. Känner att det blir bäst så. För oss alla. Jag ska ju ta hand om två barn och ett hem på samma gång. Och känner att jag vill ge Elina all min uppmärksamhet då storebror är på dagis.

Och tänk, nu är det bara 2 veckor kvar tills vi flyttar. Gud vad jag längtar. Ska bli skönt att få ha ett eget hem igen. Ett hem där man bestämmer själv hur allt ska vara. Längtar tills vi får börja packa upp allt och ställa iordning. Sen blir det nog en sväng till på Ikea ;) Är ju säkert nått man har glömt att köpa.

Wilhelm har blivit lite lugnare dom sista dagarna. Han vill gärna mysa. Och har blivit lite mammig till och från. Och det är sååå mysigt. Han har aldrig varit speciellt mammig, så äntligen är det mig som gäller. Även om man frågar honom så är han ALLTID morfars kille.

Elina är också roligare nu. Skrattar för det mesta och är alltid snäll och lugn. Tänk att hon snart blir 4 mån. Känns helt galet ju. Min lilla lilla prinsessa! Snart börjar en liten roligare period med smakportioner och annat skoj. Hoppas hon blir ett riktigt matvrak!




Kommentarer









Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu