Bvc läkarkoll

Bvc och vaccin för lillan idag. Gick bara fint! Även om det var lite rörigt när dom började fråga en massa kring Elina om alla utredningar och allt. Är så himla jobbigt att dra upp allt om och om igen. Men jag höll mig kortfattad och svarade bara på det dom frågade om. Finns som egentligen ingen anledning till att dom skulle vara insatta i Elina. Allt sköts ju på barnmottagningen nu för hennes del. Dom var nog mest bara nyfikna.

Hoppgungan var hon nyfiken på. Inte direkt så hon tyckte att det var roligt. Och hon vart fort trött. Hon har ju som ingen styrka i kroppen. Hon orkar inte ligga på mage mer än nån minut och orkar inte sitta och leka speciellt länge, även om jag då håller i henne. Hon kan så klart inte sitta själv än. För två veckor sedan kunde hon inte sitta i sittdelen till vagnen. Men det har hon blivit mycket bättre på nu iaf. Vi övar och övar på allt det fysiska just nu. Och det är jobbigt för henne, men roligt när man ser resultat, även om det bara är ett litet, litet framsteg. Typ att hon kan ligga på mage i 1o sekunder extra ;)

Wilhelm är hos sin far tills imorgon. Så jag ska ta och passa på att rensa lite här hemma. Som vanligt ungefär. Ett hem bygger man på hela livet sägs det ju.
Ska försöka ringa lite samtal också. Har redan hunnit med några iaf.

Igår var Evelina här på besök. Hade en riktigt mysig eftermiddag tillsammans! Var en snabbis på strömpilen. Och jag hann ändå med en hel del shopping, trots att vi inte var där nå länge.
Sen fick jag mig en klippning. Hur skönt som helst! Tragiskt att man bara klippt sig 1 gång sen Wilhelm var nyfödd.... Men nu känner jag mig som en helt ny människa. Känns lite bättre i själen ;) Ska bara ta tag i färgningen snart också. Har en utväxt som heter duga! Tar gärna emot tips på det. Vill hitta på nått roligare än mitt vanliga blonda jag! :P

Nåväl, nu vart det för långt för att orka läsa... Igen... Får försöka slänga upp några bilder senare i eftermiddag eller i kväll!
Hoppas ni haft en bra helg!




Kommentarer









Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu