Stenvägra

Gu jag hinner ju inte med datorn ett skvatt nu för tiden. Men det kanske är ett gott tecken? Typ att man faktiskt har ett liv? Kanske, vem vet?

Det rullar på här hemma iaf. Även om Wilhelm haft två dåliga dagar nu. Igår skulle han icket hem från dagis. Han stenvägrade. Jag testa allt. Men ingenting funkade. Det hela slutade med att jag fick ta ungen skrikandes utan kläder under armen och bära ut honom därifrån!

Han började bråka idag också vi hämtningen. Skulle slamsa och springa runt. Sen började han vägra, men fick iaf till slut på honom ytterkläderna. Sen under armen igen! Hoppas han är snäll och medgörlig imorgon. Tredje gången gillt sägs det ju!

Igår blev det som sagt stan. Och en massa shopping kan jag lova er! Och hör och häpna allihopa, inte en enda pryl eller klädesplagg till barnen!!!! Tror aldrig det har hänt förut. Jag däremot fick en massa kläder. Blev 3 par skor, 3 koftor och ett par mjukisar i veulor. Wilhelm tyckte det va tokigt när jag visade att mamma minsann hade likadana byxor som han själv ;)

Till lägenheten blev det en hel del från Indiska. Älskar deras prylar faktiskt! Har ordnat en myshörna i vardagsrummet åt mig och barnen. Slängt in en säng direkt på golvet. Sen köpte jag världens snyggaste överkast och 4 lika snygga kuddar till! Blev sjukt bra alltså! Ska försöka fixa en liten hylla också att sätta upp på väggen ovanför. Så kan man ha lite böcker där i barnens (ja bara Wilhelm än så länge) höjd. Blir toppen.

Imorgon är det dags för lite läkarbesök igen. Viktkoll (spännande) tror hon gått upp bra nu sen hon började med sondnäringen. Har då ingen aning om vad hon kan väga.
Men det är jätte roligt. Ända sedan hon började med sondnäringen så har hon blivit så himla mycket piggare och utvecklats mer än vad hon gjort totalt dom sista månaderna! Jätte roligt!

Vi ska även tillbaka på hörcentralen för 3:e gången. Dom håller på att kolla hörseln på henne och ja, det är inte det lättaste på så här små. Tydligen andas hon för högt så det blir störningar i apparaten dom använder. Men ja... Hoppas på att hon somnar imorgon efter läkarbesöket så det ska gå lättare.

Nu ringer luren! Hejs!



Kommentarer
Skrivit av: linda

Vet hur det är att hämta hem en unge från dagis som bannemej inte ska hem! Jag är sjöblöt i svett när jag väl får sätta mig i bilen och andas ut.. men Leon skriker ofta hela vägen hem också.. inte förns vi är innanför dörren som han blir lugn.. känns som att fröknarna tänker "han vill inte hem, är dom dum med honom eller?" Hehe.. men det är klart att dom inte gör!

2010-10-28 @ 21:54:43
URL: http://leonochmamma.bloggplatsen.se
Skrivit av: Johanna

haha skönt på ett sätt att han inte vill hem, men jobbigt när man behöver göra så... ler



haha ja tanken är ju lite min nya design skall spegla mig =)

2010-10-28 @ 22:07:33
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Skrivit av: linda

Lite skönt är det ändå att höra att det finns fler barn som inte vill hem från dagis vissa dagar! Och jag känner sympati, det är fysiken inte lätt alltså!

2010-10-29 @ 02:50:48
URL: http://leonochmamma.bloggplatsen.se
Skrivit av: Linn

Ja men jag älskar att baka typ, iaf om man har tid, blir lite mindre bak nu då melissa finns, fast det är ju bara bra egentligen :P

2010-10-29 @ 08:52:34
URL: http://linnrooos.blogg.se/









Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu