Fantastiska vänner!

Igår fick vi åka hem på permission över natten! Skönt att äntligen få sova i sin egna säng.
Och vilka fantastiska vänner man har! Tessan och Mange kom och hälsade på oss på sjukhuset igår, och när vi fick åka hem på permiss så kom dom över och lagade en fantastisk middag! Vilka vänner man har alltså!

Idag fick vi också lov att gå på nattpermis! Jag passar på att tvätta och städa. Det behövs verkligen. Speciellt då jag igår lät Loke och Wilhelm äta popcorn. Överallt finns det spår :P

Det går framåt för Elina med maten. Och idag hade hon för första gången på länge gått upp i vikt, istället för ner. Några små gram tyngre idag än igår ;) Hoppas att det fortsätter åt rätt håll nu så hon får bli av med sonden och vi kanske får bli utskrivna på riktigt!

Vi blir då inte utskrivna innan måndag. Nya prover som ska tas då. Och ja, sen vet jag inte. Jag hoppas iaf att vi blir utskrivna så fort hon blir av med sonden och äter bra på egen hand. Stackarn är ju självklart förkyld nu också. Eventuellt skulle dom sätta henne på antibiotika sen när hon slipper sonden. Men ja, vi får se....

Det börjar ta på krafterna att inte få sova ordentligt. Det ska nämligen sondmatas var tredje timme på natten. Och det tar ett tag också... Men allt för att hon ska bli bra. Så klart.

Nä dags att göra ordning lite mat åt henne. Sen funderar jag på om även jag ska äta något idag. Tessan gjorde ju en liten matlåda åt mig av maten sen igår, så det ska verkligen smaka!


Kommentarer
Skrivit av: Anna

Va snälla kompisar du har! Behövs extra mycket just nu också för dig! :)

Va skönt att det går framåt för Elina! Man behöver att det går i rätt riktning när det varit jobbigt länge... Håller tummarna att ni snart slipper sjukhuset och att allt går bra hemma!



Och mest av allt att hon blir helt frisk snart! :)

Hoppas ni får en mysig helg! Kram

2010-09-25 @ 17:41:49
Skrivit av: tess

Kaninen har gjort susen! :)

2010-09-25 @ 19:57:52
URL: http://tessibus.blogg.se/
Skrivit av: Sofi

Vilken tur att du har så underbara vänner! Det är guld värt!



Härligt att höra att Elina ökar lite i vikt. Och hoppas på att hon snart blir av med sonden!



Det är ju klart att man gör allt för barnen!

2010-09-25 @ 20:46:30
URL: http://hugosvarld.blogg.se/
Skrivit av: Maria S

Va härligt att läsa att lilla tösen går upp i vikt, ett steg i rätt riktning.



Jag har följt din blogg väldigt länge, ända sen vi var med i samma tråd på Familjeliv om prematura sammandragningar och du länkade hit! Fick själv en dotter i Maj-2010.



Har aldrig kommenterat tidigare, men jag vill bara skriva att jag tycker att du verkar vara en stark kvinna och en riktigt bra mamma, kämpa på!!



/Maria S



2010-09-27 @ 10:59:21
URL: http://minaalskadeungar.blogspot.com/









Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu