Någon med erfarenhet?

Nog kom det snö i helgen alltid. Vi var ute hela förmiddagen i söndags och skottade. Kändes i armarna efteråt kan jag lova. Otränad? Jorrdu.
Annars har vi haft en lugn och mysig helg. Men det är skönt att vara tillbaka på jobbet igen. Hoppas på helvecka!
Läkaren har äntligen tagit tummen ur och skickat läkarintyget för Elina, samt intyg till vårdbidrag. Dom är ju lite roligta. Först tjatar dom om att jag ska ansöka. När ansökningen väl är färdig så säger dom att det inte är någon idé att skicka in den, eftersom man inte kan vabba och ha vårdbidrag samtidigt. Sen skickar hon ändå båda intygen. Hur tänker dom?!
Måste nog själv ta och ringa till försäkringskassan och fråga höra med dom. För egentligen låter det ju konstigt att man inte skulle kunna ha båda samtidigt. Någon med erfarenhet?


Kommentarer
Skrivit av: Sofi

Min syster har erfarenhet av detta. Och om jag inte har förstått det fel så kn de ta ut vab trots att det får bidrag. Det har ju inte något med varandra att göra egentligen. Men men jag kan dubbel kolla med henne, om du vill....



För vad jag vet så får man ju vårdbidrag för att man ska kunna vårda sitt barn, tex, att de har medicin som är dyr osv...

2012-02-21 @ 19:09:39
URL: http://liteurmittliv.blogspot.com/
Skrivit av: Sara - Ensamstående mamma

Ja huvva.. Jag höll ju på avlida, trodde benen skulle brinna upp och ja - hela kroppen sprängas, typ. Men ja, återstår att se imorgon hur kroppen mår träningsvärksmässigt haha.. Lär väl inte kunna sitta, ligga eller stå ens :P Är det en riktigt crosstrainer du har eller är det en orbitrek?

2012-02-22 @ 21:43:12
URL: http://dolphin.blogg.se/
Skrivit av: Anna J

Är själv i vårdbidragssvängen nu. Jag ringde och frågade om just vab och vårdbidrag och det avgörs från fall till fall vad man kan vabba för och vad man inte kan vabba för när man har vårdbidrag. Så skicka in och motivera varför du vill kunna vabba om Elina har tex magsjuka fast hon har vårdbidrag. lycka till

2012-02-23 @ 16:21:17
Skrivit av: Anonym

Hej



Hamnade in på din sida från min syster (sofi) & vi har haft vårdbidrag i 8 år nu .. Så kan väl rätt hyffsat om de .. Iaf så när man ansöker & man pratar med sin handledare så får man själv bestämma om vill kunna ta tfp lr inte ... Vill man jan de va inbakat i själv vårdbidraget men jag rekomenderar nog att man inte har de inbakat utan bättre att kunna ta ut tfp när barnet är sjukt lr ska tex till Dr ...



Mvh

Nina

2012-02-25 @ 18:34:57
URL: http://Ninamann.blogspot.se









Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu